Bij lead generation draait het om gegevens. Gebruikers gaan hun gegevens niet zomaar weggeven, hier moet iets voor in ruil zijn. Geef niet zomaar iets, je kan hierdoor zeker ook schade oplopen, denk dus goed na over wat je geeft in ruil voor de gegevens van je gebruiker. Niet enkel kan dit voor meer leads zorgen, wanneer je content aanslaat gaan mensen dit delen en krijg je hierdoor een nog groter bereik en nog meer potentiële leads. Hieronder geven we je 5 tips die kunnen helpen om aantrekkelijke content te creëren voor je leads.
Tip 1: geef iets gratis weg
Wat mensen het meest zal overtuigen om hun gegevens achter te laten is een giveaway. Zorg ervoor dat ze iets gratis kunnen winnen, niet zomaar iets, en krijg hierdoor veel deelnemers, extra ‘shared’ aandacht en zorg er zo voor dat je advertentie genoeg leads genereert.
Tip 2: stel de juiste vragen
Welke informatie heb je nodig? Wat ga ik echt gebruiken? Stel geen overbodige vragen voor informatie die je niet nodig hebt. Hoe meer ze moeten invullen, hoe sneller ze gaan afhaken.
Tip 3: een beeld zegt meer dan 1000 woorden
Je advertentie is via Social Media dus gebruik dan ook content die populair is: beelden. Foto’s en video’s zeggen meer en trekken meer aandacht dan een blok tekst. Experimenteer zeker met video, de nieuwste online trend.
Tip 4: optimaliseer voor mobiel
We gebruiken onze smartphone voor bijna alles, de kans is dus groot dat de gebruiker de advertentie via zijn smartphone zal zien. Pas je advertentie hier dus zeker voor aan.
Tip 5: gebruik de juiste call-to-action
Een juiste call-to-action zal meer mensen kunnen overtuigen. Denk dus na over het gehele plaatje en experimenteer om te ontdekken welke call-to-action het beste werkt.