Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Website Optimalisatie

Wat is CRO en hoe kan je dit verbeteren?

Wat is CRO? 

CRO of Conversion Rate Optimization is een belangrijk onderwerp in de digitale marketingwereld. Deze term omschrijft het verbeteren van het aantal online doelstellingen op jouw website. Concreet betekent dit dat je ervoor zorgt dat meer mensen doorklikken op conversiedoelstellingen. Voorbeelden van zo’n conversiedoelstellingen zijn het invullen van de nieuwsbrief of het aanvragen van een offerte.      

Hoe kan je dit verbeteren? 

Er zijn vele manieren om jouw conversiepercentage te doen stijgen. Wij lijsten er voor jou alvast enkele op.  

  • Maak jouw USP’s duidelijk 

Jij weet zelf al wat jouw bedrijf zo verschillend maakt van de concurrentie, maar laat dit ook duidelijk zichtbaar zijn voor je websitebezoekers. Stel dat je gratis een product retourneert, is het belangrijk dit voordeel uit te spelen op je website.  

  • Veeg technische hindernissen van de baan  

Zijn er problemen met jouw webshop? Werkt het contactformulier niet meer? Als dit het geval is, kan je deze best zo snel mogelijk wegwerken! Dit zal je conversieratio zonder twijfel opkrikken.  

  • Neem alle onzekerheden weg 

Als internetgebruiker wil je natuurlijk altijd betrouwbare sites vinden. Onze tip? Zorg voor een transparante website en vermeld duidelijk alle nodige info. Verkoopt jouw bedrijf bijvoorbeeld kleren? Dan zou het voor de websitegebruiker nuttig zijn om te weten wanneer jouw winkel open is en wat de retourvoorwaarden zijn.  

  • Zorg voor duidelijke call-to-actions 

Duidelijke calls-to-action zijn de ideale manier om het verkeer op je website te helpen navigeren. Zo weet de websitebezoeker namelijk waar hij op moet klikken als hij contact wil opnemen of zich wil inschrijven voor een nieuwsbrief. Let wel op dat deze links ondubbelzinnig moeten zijn, anders kan de link misschien als onbetrouwbaar worden gezien door de klant.  

  • Overdrijf niet in het gebruik van Call-to actions 

Niet alleen moeten calls-to-action duidelijk zijn, maar je moet ook opletten dat je ze zuinig toepast: te veel CTA’s kunnen namelijk verwarring veroorzaken. Gebruik daarom korte maar krachtige CTA’s die jou wel eens een conversieboost kunnen bezorgen. 

  • Een mooie en functionele website is de boodschap 

We streven allemaal wel naar een goodlooking website met pit. Maar, verlies zeker de functionele kant niet uit het oog. Het doel is namelijk om zo veel mogelijk conversies te krijgen dus is het functionele aspect énorm belangrijk. Zorg dat je website makkelijk te gebruiken is en je zal meteen een stijging in conversies opmerken! 

Kortom als je een sterke toename in conversies wilt zien op jouw website, dan is een mooie, gebruiksvriendelijke en transparante website een must-have!  

 

Als je hier nog vragen over hebt, kan je ons altijd contacteren. Wij staan klaar om jou te helpen.  

 


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo Gold Partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.