Creactiv - Authentieke marketing & communicatie

Onze cases

Eerst zien, en daarna geloven? Snappen we. Op deze pagina zetten we een aantal projecten in de kijker, om jou een idee te geven waaraan je kunt verwachten, en om enkele van onze fantastische klanten in de kijker te zetten. En misschien ook … omdat we gewoon ongelofelijk trots zijn op wat we doen!

SalesWise
Marketing en marketing-as-a-service

SalesWise sterker naar buiten doen komen

SalesWise helpt bedrijven om een versnelling hoger te schakelen op salesvlak. Het team brengt bij klanten de huidige situatie in kaart via een SalesScan, om dan voorstellen voor verbetering aan te reiken. Ze introduceren de juiste verkoopstrategie, optimaliseren salesprocessen en coachen salesteams, maar steken zelf ook de handen uit de mouwen om sales te boosten. Concreet plaatst SalesWise experten bij bedrijven om leads te genereren en deals te sluiten, zodat de klant vanuit die totaaloplossing kan groeien en volledig ontzorgd is – zowel qua operationele als qua strategische sales. Een indrukwekkend aanbod dat al even indrukwekkende resultaten oplevert, maar … daarvan was de buitenwereld zich nog lang niet genoeg bewust. Enter Creactiv, om die situatie recht te zetten!

CSB2
Marketing-as-a-service

Meer naamsbekendheid en conversies voor CSB2

CSB2 biedt een compleet serviceprogramma rond spuitcabines aan, zowel voor de industriële als de automotive sector. Het bedrijf is al meer dan twintig jaar actief, maar voelde dat hun naamsbekendheid nog niet in verhouding was met die jarenlange ervaring en aanwezigheid op de markt. Bovendien vond bedrijfsleider Wim dat er nog ruimte was voor verbetering op de CSB2-webshop.

Camperverhuur.be
Marketingstrategie

Hoe we Camperverhuur.be in de markt hielpen zetten

Nick en Julie lanceerden aan het begin van de coronacrisis hun camperverhuurbedrijf. Ze kwamen bij ons aankloppen met drie specifieke vragen: ‘Hoe zorgen we ervoor dat mensen ons als eerste contacteren wanneer ze een camper willen huren?’ ‘Hoe halen we het maximum uit ons innovatieve concept van winterverhuur?’ ‘En hoe kunnen we onze marketing structureren en efficiënter maken?’ Duik in de antwoorden die we samen uitdokterden.

Roux NV
Marketingstrategie

Meer structuur en meer naamsbekendheid

Roux NV is een verfgroothandel die vooral het verschil maakt met zijn expertise en advies aan klanten (van schilders en architecten tot scholen). Een belangrijk onderscheidend kenmerk, maar daar was de buitenwereld nog niet voldoende van op de hoogte, besefte bedrijfsleider Eddy. Hij zocht naar een manier om enerzijds de meerwaarde van Roux te benadrukken en de merkbekendheid van zijn zaak te verhogen, en anderzijds de marketingaanpak te structureren en professionaliseren. Daar hielpen wij hem uiteraard graag bij!

Myrna Coaching & Consulting
Smarketingtraject

Smarketing, meer doen met minder

Nathalie Claes, de zaakvoerder van Myrna Coaching & Consulting, kwam met een tweeledige vraag naar ons en onze partner SalesWise. Enerzijds wilde Nathalie bij zichzelf de drempel wegwerken die ze voelde zodra ze aan sales moest doen en bijvoorbeeld potentiële klanten moest opbellen. Anderzijds besefte ze dat ze haar marketinginspanningen over een andere boeg moest gooien. Nathalie gaf veel geld uit aan onder meer advertenties die maar weinig return opleverden. Dat moest efficiënter!

GoCreate
Smarketingtraject

Menselijkere uitstraling dankzij smarketing

GoCreate biedt mediaoplossingen op maat die thuishoren in zowel IT als broadcasting, maar die ook de brug slaan tussen beide werelden – denk aan webstreaming, de bouw van filmstudio’s, opname en montage, en alles daartussen. Het team nam contact op met Creactiv omdat ze hun sales naar een hoger niveau wilden tillen, maar besefte al snel dat ook hun marketing mee vooruit moest. We begeleidden GoCreate op strategisch vlak, onder meer bij de ontwikkeling van hun nieuwe site en het in de markt zetten van hun producten.

Verschaeren & Mertens
Brandingstraject

Klanten en nieuw talent aantrekken

De huisstijl van accountantskantoor Verschaeren & Mertens uit Mechelen kon wel een update gebruiken. We pakten het strategisch aan, en bepaalden eerst samen de visie en missie, op basis van het verhaal, de normen en waarden. Vervolgens ontwikkelden we een volledig visueel en tekstueel ‘paspoort’, dat we daarna doortrokken van de website tot de mokken waaruit de medewerkers ‘s morgens koffie drinken. Bovendien is het kantoor nu actief op sociale media. Gevolg? Nieuwe medewerkers én klanten vinden makkelijker hun weg naar Verschaeren & Mertens!

Verschaeren & Mertens
Brandingstraject

Klanten en nieuw talent aantrekken

De huisstijl van accountantskantoor Verschaeren & Mertens uit Mechelen kon wel een update gebruiken. We pakten het strategisch aan, en bepaalden eerst samen de visie en missie, op basis van het verhaal, de normen en waarden. Vervolgens ontwikkelden we een volledig visueel en tekstueel ‘paspoort’, dat we daarna doortrokken van de website tot de mokken waaruit de medewerkers ‘s morgens koffie drinken. Bovendien is het kantoor nu actief op sociale media. Gevolg? Nieuwe medewerkers én klanten vinden makkelijker hun weg naar Verschaeren & Mertens!

  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo Gold Partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.