Over CreactivTips & tricks

Raad & daad

Wij helpen jou met authentieke marketing, communicatie, smarketing, branding en employer branding, zodat jij impact kunt maken op klanten en medewerkers. Dat doen we niet alleen met campagnes en analyses, maar ook door jou advies en inspiratie aan te reiken, onder meer via onze podcast "Raad & Daad". Onze filosofie? Jij kunt gerust je eigen marketingexpert worden, als je maar voldoende begeleiding krijgt!

Marketing en sales zijn een goeie match om tot betere resultaten en efficiëntere processen te komen. We delen concrete tips om met smarketing te starten.

Aan de slag met smarketing

Als boegbeeld van Saleswise ondervond Gunter America aan den lijve dat sales en marketing niet van elkaar los te koppelen vallen. Hij en zijn team brengen bij nieuwe klanten altijd eerst de huidige situatie in kaart via een salesscan, om dan voorstellen voor verbetering aan te reiken. Daarbij kwamen zo vaak ook marketinguitdagingen naar voor, dat het idee van een smarketingscan ontstond, en nog ruimer: het besef dat er nood is aan een geïntegreerde sales- en marketingaanpak of smarketing.

Uit succesvolle branding spreekt jouw verhaal

Mylan De Saeger werkt als designer bij Creactiv en weet als geen ander dat branding zoveel méér is dan een nieuw logo of een nieuwe huisstijl. Hij vertelt wat hij als vertrekpunt neemt in een brandingtraject, waarom je zo’n traject aan elke marketingstrategie vooraf moet gaan, en wat er de precieze businesswaarde van is.

 

Meer weten

De kern van leiderschap, volgens Tim Vanheusden

We spraken eerder al met Senitas-boegbeeld Tim Vanheusden over “beleving als sleutel tot succesvolle marketing”. Maar om als organisatie successen te boeken, moet je natuurlijk niet alleen denken aan je klanten. Je bedrijfscultuur en je medewerkers zijn net zo cruciaal, want alles begint bij je menselijk kapitaal. Daarom gaat het team van Senitas op zoek naar de juiste profielen en investeert het volop in hun persoonlijke groei. “We halen leiders aan boord”, legt Tim uit, “en we willen dat medewerkers ons voorbijsteken.” Zelfvertrouwen is cruciaal voor zo’n leiderschap, maar jezelf kwetsbaar durven opstellen hoort er evengoed bij.

Meer weten

Doelgericht werken als ondernemer

Carmen Lecluyse van High Performance Leadership helpt ondernemers om effectiever hun beoogde resultaten te bereiken. Zowel in haar business coaching als in de marketing coaching waar wij bij Creactiv voor staan, is het cruciaal om punt A (het vertrekpunt) en punt B (de ideale situatie) in kaart te brengen. En toch blijkt dat voor veel ondernemers een struikelblok. We gaan dieper in op het belang van een plan van aanpak, op de mogelijke oorzaken van de weerstand die we daartegen ontdekken, en zetten ownership centraal bij doelgericht werken.

Meer weten

Customer experience

Tim Vanheusden werkt bij Senitas als marketingmanager of, zoals ze het in zijn organisatie noemen, ‘First Impressions Officer’. Als partners in de schoonheidsindustrie bevinden Tim en zijn collega’s zich in een heel resultaatgedreven en productgerichte markt. Hun klanten bestaan onder meer uit schoonheidsspecialisten, dermatologen, plastisch chirurgen en klinieken, en zowel zij als hun eindklanten focussen traditioneel op fysieke kenmerken. Senitas heeft topproducten in huis om de huid terug gezond te maken en te doen stralen, en tóch is dat niet waar Tim met Senitas op inzet. Zijn alternatief, volop gaan voor customer experience, is namelijk de enige sleutel tot langetermijnsucces.

Meer weten

Hoe rebranding kan helpen in de ‘war for talent’

Kathleen Scheers en de andere vennoten van Verschaeren & Mertens kwamen bij Creactiv terecht omdat ze voelden dat het tijd was voor een rebranding. Het accountantskantoor bestaat al sinds 1975, en een nieuwe huisstijl drong zich op. Bovendien was de website verouderd. Vanuit deze concrete vraag groeide de samenwerking uit tot een totaaltraject waarin ook de ‘war for talent’ een steeds belangrijkere rol innam. De job van boekhouder behoort namelijk tot de knelpuntberoepen, en dan is het als groeiende onderneming een must om uit de band te springen en nieuwe kanalen te verkennen om talent aan te trekken.

Meer weten
Frederick Snoeck van Neves

Maak van je bedrijfscultuur en missie iets tastbaars

Neves is een fabrikant van inbouwkasten en schuifdeuren op maat. Toen Frederick Snoeck en Alain Langerock in 2014 het bedrijf overnamen, was dat allesbehalve een evidente keuze. Frederick had een achtergrond in geneeskunde, en Alain kon evenmin terugvallen op een relevant netwerk of ervaring. Bovendien was het niet al te best gesteld met de financiële gezondheid van Neves. Hoe beide heren er ondanks – of misschien net dankzij – hun bijzondere achtergrond toch in geslaagd zijn om Neves te doen groeien, en te doordringen van een unieke bedrijfscultuur? Dat lees je hier.

Meer weten

Ramon Vullings over cross-industry innovation

Veel bedrijven zijn op zoek naar manieren om anders, slimmer en creatiever na te denken, en ze associëren dat proces steevast met de lancering van compleet nieuwe ideeën. Ramon Vullings, expert in cross-industry innovation, voegt hier een belangrijke nuance aan toe: “Een idee hoeft niet nieuw te zijn voor de wereld; het moet nieuw zijn voor jóu en voor je klanten.” Wat die wijsheid uit cross-industry innovation voor jou kan betekenen? Dat ontdek je hier!

 

Meer weten
Bran Van Welden

Marktonderzoek en meer: klantgericht werken begint bij data verzamelen

Bran Van Welden gaf jarenlang workshops en opleidingen over klantgerichtheid. Die ervaring kwam goed van pas toen bij partner werd bij Team Volt, een organisatie die bedrijven doet groeien met klantgestuurde data, en die daarrond ook coaching voorziet. Bran legt uit hoe de strategie van Team Volt veranderde onder de invloed van de coronacrisis en de onzekerheid die daarmee gepaard ging. Hij deelt interessante opties om die onzekerheid weg te werken door data te verzamelen over je doelgroep via onder meer marktonderzoek, klantenpanels en tevredenheidsenquêtes.

Meer weten

Zo haal je meer uit je menselijk kapitaal

“Treat employees like you want them to treat your best customers.” In deze quote kan Ann-Sophie Bossuyt van BrightHouse zich helemaal vinden. BrightHouse ondersteunt werkgevers op het vlak van hr, zodat human resources niet langer een kost vormt, maar net rendement oplevert. En daarbij werpen werkgever en werknemer evenveel gewicht in de strijd, weet Ann-Sophie: “Vroeger draaide hr over de rechten en de plichten van medewerkers, maar tegenwoordig is er sprake van een sociaal contract tussen werkgever en werknemer. Een werkgever moet werknemers de tools en de ruimte geven om zich te ontwikkelen, en de werknemer moet zich engageren en zijn of haar verantwoordelijkheid nemen. Benieuwd hoe je kunt inzetten op je menselijk kapitaal? Lees dan zeker verder.

Meer weten
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo Gold Partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.